Monday, December 28, 2009

-Notis Sminggu Awl-

1.15pm
29 December 2009



kejujuran dlm penulisan ditonjolkan d sini.

alkisah kegampangan belaku apabila satu sinki di rmh sewa arau telah tsumbat dgn dasatnye. puncanye tdk dpt dpastikan kerana kami mendapati sisa buangan pepejal, cecair dan juga separa besi tlh dmuatkan kedalam lbg singki berkenaan.

hal ini betambah kecoh apabila masing2 mnuding jari ke arah satu sme laen temasuklah penjual nsi lemak yg langsung x de kena mngena dgn hal dlaman rumah kami. situasi smakin hangat apabila slh seorang dr kami ingin mnyuarakn ktidakpuasan hati kpd pengerusi penjaga hidupan liar bedekatan dan persatuan ibu2 mengandung arau.

justeru itu sikap berak merata sembunyi bontot ini tlh mmbuatkan slh sorg ahli rmh kami tdk dpt menahan sbr. maka beliau dgn drastiknye mngeluarkan notis sperti diatas. pada mulanya notis tsebut ditampal d dinding berhadapan sinki tesebut.

tetapi sikap pundek dan haram jadah housemate2 yg tdk mengendahkan notis d dnding telah memaksa beliau meletak notis tsebut d lubang sinki bekenaan. mujur permasalahan singki tersumbat itu dpt dselesaikan kerana kami khuatir pengusaha tenuk2 cawangan kodiang dn padang bsr campur tgn lantas mengambil ksempatan terhadap kami.

kami tdk mahu tenuk2 belaan kami dipandang sinis oley msyarakat terutama kpd exco2 persatuan tenuk2 sedunia dn tentulah ini akn mnjejaskan prestasi blaja kami sbg pengkaji tenuk terlatih.

sekian..


p/s: entry di atas skali lagi mengandungi unsur2 khayalan dn ilusi yg tdk keterlaluan utk pembaca bwh 12 thn.

entry bedasarkan pengalaman pengarang. sila ambl pehatian

4.00am
30 December 2009

9 comments:

fana said...

ini kes tak reti bhs ibunda nie..ermm

bahasa melayu itu bisa saja hebat bila kau hebat,
bisa bisa jadi tinggi bila kau tinggikan.
boleh boleh jadi agung bila kau cuba agungkannya.
dan boleh boleh jadi mundur bila kau cuba mundurkan.
bersama2sama kerjasama tanda itu hebat.
duduk satu rumah itu ibarat adik beradik.
untuk sekian kalinya hiasilah rumah anda dengan wnagi wangian persahabatan..

haha..laici busuk,

Candy Dandy said...

satu jerk nk kate -beng0ng- ahahah

ctncandy said...

haha...kene panggil melody nak terjah uma ko nie cici...

rahmat said...

fana: haha.. bhasa ibunda ak A tau dlu..=)

candy dandy: haha.. mengonkkk

ctncandy: haha.. pgl da deko besama eric. nk singki baru..

fana said...

A..A for apa?

A takde makne pun disitu..hny dikertas..haha...merepek sudah..chill

rahmat said...

haha. ade je nk lwn ko ek
grrr! =)

fana said...

bukan lawan..itu soalan?
haha..see...lawan gan soalan takleh tafsir..ish ish

rahmat said...

sme la tu...
nk kne dak ni.. mentang2 da nk jd senior kan.. haha

fana said...

what's senior?

junior senior sama jer...
jgn berlagak..haha..

dah balik perlis sana stdy rajin2..
t dpt keje, boleh belanja;..haha