Monday, March 30, 2009

-Another Story of Loves-

8.40pm

Hr ahd adlh harinye. peristiwa bersejarah telah terjadi. kegagahan nye telah dinodai. persitiwa berlaku d rmh kocia bkn nama sbnr. nma sbnr adlh kamil. criter bermula pabila acap mola(mmg name sbnr) dtg ke rmhku ingin krn ingin membuat BD bersama2. slps beliau tgu bebrapa mnt, ak dan acap bergegas ke rmh kocia dgn menaiki 2 moto. slps mnempuhi trafic light convent kami terjumpa kocia dan kami berhenti sbentar d tepi jln krn mau briefing perjalanan yg sterusnye.

slps itu, kocia membawa lc nye dgn pnts skali lantas mnyebabkan ak terbkr dan cube mngikut rpt beliau tanpa mempedulikan ksihatan moto ku. moto ku mempunyai mslh semput2 usus yg hanya menunggu masa sje. usahaku tdk sia2, kerana berjaya mngikuti beliau smpi ke rmhnye. setibanya d sana, moto ku mula mnunjukkan tanda2 sundal yg tdk enak. prasaan kesal mula timbul. mengapa ak terlalu mgikut prasaan td? dsebabkn moto yg yg nazak itu, kami akhirnye terpaksa mninggalkan moto itu d rmh kocia.

kami pun pegi uitm. bwat BD pastu blk(terpaksa dipotong kerana terlalu pnjg cte die)

acap mola suda pun blk ke jementh. tgl lah ak dn kocia. kami pun tiba dan ak pun bergegas menghidupkn moto ku.
tp syg. beliau sdh tdk bernyawa lagi. tp ak tdk mnyerah klh. aku trus mencuba dan mencuba. tp smua usaha hanyalah sia. beliau mmg sdh tdk dpt dselamatkn.

ak mmpunyai 2 plihan. mningglknnye d rmh kocia. atau berdegil membawanya pulang. dsebabkan ksh syg yg amat mendalam, ak meminta pertolongan kocia utk menunda moto tsebut. kocia yg baik hati tu pun stuju utk membantu. kocia cube menunda moto ku tetapi tdk berapa menjadi. mgkn formasi kami tdk mnarik. ini mgkn dsebabkn moto ku yg berat dn ak sendri yg berat tlh mnyukarkan kerja menunda tersebut. akhirnye formasi dtukar. ak la menjadi pnunda mnkla kocia ditunda2. haha.

perjalanan dr petronas gemereh ke rmhku mmg sgt jauh. rse sperti berlari 18 round kat uitm. mujurlah ketika itu pkl 2 pg camtu. maka tdk byklah kreta yg lalu lalang dn menyerabutkan keadaan.

akhirnye, stelah pnt lelah kami bersama, akhirnye smpi jugak kat rmh ku. prasaan ku ktika itu sgtlah puas dan gembira seprti tori mendengar lagu indonnye. maka dgn itu, terbuktilah ksh syg ak kpd moto ku. beliau sgtlah istimewa sehingga kdg kala ak pikir knp la ak x amik kriss je dlu.. haha. tp xpe. ak ttp syg ko.

moral:

  1. berkasih sygla dgn moto anda.
  2. belilah kriss. saving dan buatan m'sia.
  3. kuatkan kaki anda utk perkara2 sperti ini.

tribute to kocia* trimasx3

BD ble nk siap ni gle. esk nk present ni. jom la bwat. aiyoo.

9.14pm

8 comments:

acapabdulrahim said...

hehe. semuanya sebab,
motor ngn tuan motor bnyk dosa nih..

hehe.

akizaki said...

tuan moto nie nie byk lemak nie..
lemak tepu xbley nk bakar lg dh..
tinggal lah ia bersama kesumat dlmperut tuan die..

moto itu tidak bersalah..

afiq. said...

ngaku jugak ko ye chi ko berat?
hhahahahaah~

rahmat said...

siol la korg..
supportive la skit..
x mmbntu btol la.
haha

fahdayan said...

setuju jugak lah

aida hashim said...

cerita pnjang. aku tak bace sume. uitm? segamat kah?

AraBadrul said...

stock blog psycho same cam iqi.
sorg selok kereta, sorg selok moto
HAHAHHAHAHHA

BaBy aNA said...

tuan moto tu xbg mkn pizza..

sbb tu la moto tu mati kempunan~!

(motif: sj riak nk mkn pizza sok)

heee....