Friday, January 8, 2010

-Keinsafan Melanda diri-


12.oopm
9 januari 2010

insaf beb

Surau kat SOGO da tip top ek. renovate kaw kaw pnye. bau kaki ko x dpt hidu lg dah. blk jdk mkn besar. tmpt wuduk jd mkn panjang smbg trus ke pertama gilakan.dulu, org nk smayang pun segan2 sbb die placing tmpt solat pun kat basement tmpt letak keter. pe bende tu.ibarat idup segan mati x mau. hambik ko pepatah matang ak.


mgkn ade reason dier kot. nnti la ak bwat research psl tu. isu dier skang, satu hari aku solat kat situ pastu jumpe sorang budak kecik umur dlm 5 thn. jantina lelaki. muka comel. da besar boley jd casanova. kalau dpt didikan dr aku la.

sedang ak ambk wuduk...

dia pun sbuk nk ambk wuduk. walhal kau tu blum baligh lg spender.

ak tgk die beriya2 bnor jeling2 ak. pastu kan tekiyal2 bukak pili air mcm nk bukak pili bomba. cpt gelakkan die. haha. telintas dlm hati ak berkata"ko ni dah kenapa dak kecik"

pastu yg mnarik pehatian adlh die tnye ayh die cane nk amik wuduk.
pastu bapak die pun suruh die folow mcm bapak die bwat.

padahal ak tgk ko ambk wuduk compang camping serabai. x sme pun ngan abah kau. cpt gelak lagi. kali ni lbh bsr pula.
tp still ko bwat ak rse kagum dan teharu.

dem kau budak kecik comel kasanova



p/s:gua smalam punye solat pun x qada lagi. siol la.. lagi compang camping. ceh. brubah la laici.

12.19pm
9 januari 2010

7 comments:

Asyraf Abdul Rahim said...

hehehe siot je gelakkan budak kecik tu. biar r dia, baru nak bljar tu.

amin. semoga laici diberi petunjuk. :)

rahmat said...

haha.. bongokkk..

fana said...

good..rajin2 lah g solat kelak berjaya...hee..tp xyh lh demand sgt, asal tempat solat suci..

afiq. said...

haha. budak tu compang camping xpe. dia belum wajib sembahyang lagi.
ko tu chi yg jgn compang camping. haha.
bulu dah banyak dah pun. =D

rahmat said...

haha.. baekkk fana

rahmat said...

haha.. bulu pe? bulu roma mmg byk ni.

PHIRDOTE said...

jgn sbb pompuan je bru nk smyang..