Saturday, November 14, 2009

kegampangan

8.55pm
14 November 2009


ni bukti ak mandi ko tau

alkisah rmh sewa ku xberair. siol la. nk mandi je kne tdh. ape criter. team bersamamu tv3 sila la dtg pantau. ak rsau nnti ader kes housemate ak mati x mandi sbb bau kepam ketiak sendri. da satu hal. tadah air pun satu cabaran gak weh. bukan ape, kalo tdh kat blk mandi, kalo mlimpah die trus msk lubang air kan. tp kalo da paip kat tnds kluar air setitik2 da confirm2 5 thun br pnuh stimba. xkan nk mandi 5 thun sekali kn. x mgkn sme skali.

berbalik kpd isu tadah menadah td kan, jdk tu kami pun spakat la reramai tdh air kat ruang tamu sbb paip dpur kat ruang tmu je ley kluar air dgn agak byk. nk tadah air pun ade teknik2 dier jon. bkn maen sembarang2 je. silap tadah, maknenye ko la yg mnadah jap g. bkn ape kalo da air mlimpah kat ruang tamu pastu mlimpahi kasut2 yg 3 thun x bsh kat tangga maka mmg wajarlah kne tadah makian. dah la tu plus ade stoking yg stok kunig2 cmpur coklat pastu ko bygkan kne air. pehhh. pastu pulak tiba2 housemate tu pulak jnis pki satu stoking stu sem. mmg kacak begaya la beliau nnti. tp ini kes kalo housemate yg cenggitu. tp housemate ku sumer pembersih ye. hehe. sumer jnis mandi 8 kali sehari sperti mnum air pun 8 gls sehari. haha. dn dah tentulah kalo pembersih die akn bsh baju hari2. maka hari2 rmh kami bau harum dgn bau sabun downy 3x. ini fakta. tlong pecaya.

jadik tu. penah la dua tiga kali kami tersalah timing nk ttp paip. maka dgn itu belakulah banjir d arau ini dgn capacity air bergelen2 mlmpahi rmh. arus die jgn ckp lah. deras umpama sepakan ronaldo. tp mujurlah kematian dpt dielakkan. maka dgn itu tpaksalah kami bersihkan air tu. jenuh la ak tolak air tu msk kat toilet. peluh jantan mencurah2 jtuh. siol. kerja ak smnggu tu ngelap lantai kasi kering je. tolak air lah. itu lah. inilah.. kalo ade degree in lap lantai mmg ak grad dgn cemerlang ko tau x.

p/s: hargailah air. cintai sungai kite. perlis maju 2015.
adios

9.43pm
14 november 2009

3 comments:

fana said...

hahhaa..lek2 sudah...mcm kat segamat dulu tak bise pulak..haha..

rahmat said...

haha
btol gak ek.

eIzA said...

ape la you ni laici. .
ayat bombastik betul la!